گل اطلسی شب تاب

گل اطلسی شب تاب

گل اطلسی شب تاب گیاهی مهندسی شده که دارای ژن قارچ بیولومینسانس است و در تاریکی نور سبز رنگی ساطع می کند .

ویژگی منحصر به فرد این گیاه توانایی آن در ساطع کردن درخشش در تاریکی است که آن را به گیاهی جذاب برای دکوراسیون خانه تبدیل می کند. این گیاه در طول شب درخششی آرام مانند مهتاب از خود ساطع می کند. لایت بایو، یک شرکت مهندسی ژنتیک است که مجوز وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا را برای فروش محصول نوآورانه خود، “گل اطلسی شب تاب” (Firefly Petunias) – که گیاهی اصلاح شده از طریق تکنیک مهندسی ژنتیک است را به دست آورده . طبق گفته ، این شرکت در حال حاضر پیش سفارش هایی را برای این گیاهان آپارتمانی استثنایی تغییر ژنتیک یافته با قیمت ۲۹ دلار آمریکا گرفته است .

در تحقیقاتی که بر روی این گیاه انجام دادند متوجه شدند که این گیاه خطر ابتلا به آفت بیشتری نسبت به سایر گیاهان ندارد  . ترکیب گیاه اطلسی با قارچ های طبیعی بیولومینسانس باعث تغییرات ژنتیکی بر روی این گیاه شده و در نتیجه این گیاه در شب می تواند نور سبز ملایمی را از خود ساطع کند . این رنگ در قسمت های جوان گیاه درخشش بیشتر و در قسمت های قدیمی تر گیاه درخشش کمتری دارد . این گیاه در طول روزمانند گل اطلسی معمولی است و هیچ نوری از خود ساطع نمی کند . گل اطلسی شب تاب را میتوان در گلدان، سبد یا باغ پرورش داد و نیازمند مراقبت خاصی نیست . در نور روز، گیاه از انرژی خورشید استفاده می کند و از آن برای ساطع  کردن درخشش ملایم در طول شب استفاده می کند. گل های اطلسی اصلاح ژنتیکی شده ، درخشندگی آرام بخشی شبیه به نور ماه از خود ساطع می کنند.

مکانیسم عمل درخشندگی گل اطلسی چگونه است ؟

بر اساس گزارش ها، این گیاه توانایی درخشندگی خود را از یک مولکول به نام اسید کافئیک به دست می آورد. این مولکول در قارچ های بیولومینسانس نیز یافت می شود. لیگنین که مسئول استحکام و سفتی سلول های گیاهی است، حاوی این مولکول است. قارچ های بیولومینسانس دارای آنزیم هایی هستند که اسید کافئیک را به لوسیفرین که یک مولکول درخشان است تبدیل می کنند و فرآیندهای دیگری که اثر درخشان را حفظ می کند. اصلاح ژنتیکی در گل اطلسی شب تاب، آنها را قادر می سازد تا آنزیم های مشابهی تولید کنند و اثر بیولومنسانس مشاهده شده در قارچ ها را تکرار کنند. این گل های اطلسی که در تاریکی می درخشند، ترکیبی بی نظیر از علم و زیبایی را ارائه می کنند، که برای علاقه مندان به گیاهان و کسانی که به دکوراسیون خانه متمایز نگاه می کنند، جذاب است.

ترجمه شده توسط گروه وستا

در حال پاسخ به: [انصراف]
تعداد حروف باقی مانده: 500
Captcha  
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ | اخبار | مبین سلیمی | بازدید: 30 | 1713788692