واژه شناسی

فضاهای کار اشتراکی، مراکز رشد ، شتابدهنده ها کدام بهتر است؟

Jasmine Hall - Coworking Space | Facebookفضاهای کار اشتراکی، مراکز رشد ، شتابدهنده ها سه اصطلاح معروف در ساختارهای توسعه کسب وکار هستند اما اغلب بدرستی تفاوت این ها را نمیدانیم.

تفاوت همیشه روشن و واضح نیست و کمی گیج کننده! این موضوع برای اینکه کدام گزینه برای سازمان و یا ایده شما مناسب و موفقیت آمیز است، میتواند چالش برانگیز باشد. این ادبیات در بین کارآفرینان دره سیلیکون بسرعت در حال تغییر است.وال استریت ژورنال اخیرا خوانندگانش را به چالشی دعوت کرد تا دانش آنها را در این زمینه مورد آزمایش قرار دهد"ادبیات استارت آپ ها" این در حالیست که مثلا تعریف "برنامه نویس"تغییری نکرده.

با یک جستجوی ساده متوجه میشویم بسیاری از افراد و متخصصان تصور میکنند مراکز رشد چیزی جز یک حق مالکیت دفتر کار اداری نیست!

برخی از شرکت های دره سیلیکون خود را مرکز رشد و یا ارائه دهنده فضای کار اشتراکی و یا شتابدهنده و گاهی هر سه اعلام میکنند. بوضوح در این موارد سر در گمی واژه ها واقعا بنظر میرسد.Atal Incubation Centre- BIMTECH | LinkedIn

در حالی که ممکن است اصطلاحات نادرست استفاده شود، درک درست از تعاریف میتواند کارآفرینان را قادر سازد تا آنچه که نیاز دارند تا به موفقیت برسند درک کنند. اگر احساس میکنید باید فراتر بروید به خواندن ادامه مطلب ادامه بدهید.

 

 

بهترین انتخاب برای فضای استقرار استارت آپ من کجاست؟

مرکز رشد:

مراکز رشد در زمینه رشد کسب و کارها در مراحل اولیه تخصص دارند. فضای کاری و همکاری مناسب برای کارآفرینان نوپا ، مبتکران و آغازگران کسب و کارهای نوپای کوچک. و در اختیار گذاشتن منابعی مانند دفتر کار، مشاوره های حقوقی و حتی تامین سرمایه اولیه که البته این تامین سرمایه در قبال تخصیص اندکی از حقوق سهام کسب و کار پرداخت میگردد و یا از طریق تخصیص منابع حمایتی دولتی پرداخت میگردد. به عبارتی میشود گفت مرکز رشد به نوعی یک مدرسه بازرگانی میباشد.وقطعا میتواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد.

هفته پژوهشمراکز رشد پیشرو علاقه مند هستند تا کارآفرینانی را جذب کنند که ایده های فوق العاده و امیدوار کننده ای دارند و به آنها آموزش دهند چگونه یک استارت آپ موفق را اجرا کنند. یک فرشته کسب وکار "جری اسمیت" عقیده دارد "برنامه های کسب وکاری که از مراکز رشد خارج میشوند بیشتر اعتبار داشته "

چرا اینقدر در تعریف مرکز رشد سردرگمی وجود دارد؟

شاید دلیل آن رشد انفجاری باشد. گسترش گسترده مدل های مراکز رشد محیطی ایجاد کرده که تغییرات آن مورد انتظار کارآفرینان است. معمولا مزایای مرکز رشد ممکن است شامل راهنمایی ها و منابعی باشد مانند فرصت های سرمایه گذاری و یا افزایش سرمایه از طریق فروش سهام یا عضو گیری

 

آیا مرکز رشد برای استارت آپ من مناسب است؟

نکته ای مهم این است که ورود به یک مرکز رشده تضمین کننده موفقیت کسب و کار شما نیست. برخی از مراکز رشد خروجی های موفق تری نسبت به دیگران دارند ، نکته مهم این است که خروج موفق ارتباطی عمیق به شبکه منتورهای مرکز رشد دارد. قبل از انتخاب یک مرکز رشد گروه منتورهای آن را بررسی کنید ، یک مرکز رشد آینده نگر منتورها ارزش خلق میکنند.

مراکز رشد خوب را انتخاب کنید زمان شما محدود است مراکز رشد خوب اعضایی را میپذیرند که در مراحل اولیه شروع کار خود قرار دارند. بیاد داشته باشید شما باید در طی مراحل پذیرش و مصاحبه برای انتقال برنامه کاری خود را افشا کنید. فعالیت شما باید دقیقا توسط متخصصین مرکز رشد پایش و توسط منتورها راهنمایی شود. اما بیاد داشته باشید عضویت در مرکز رشد یک دوره واقعا موقت در زندگی یک استارت آپ میباشد. اعضای مرکز رشد ممکن است یک دوره 4 تا 6 ماهه تا سه ساله را تجربه کنند و معمولا پایان دوره شما باید آماده باشید تا در روز ارائه (Demo Day) استارت آپ موفقی را معرفی کنید.

 

شتاب دهنده استارت آپ:

Saeed Amidi: From Bella Shoes to Plug and Play Accelerator

برنامه های شتاب دهنده ها ابزاری هستند برای رشد سریع کسب و کارها و یک خدمت برای مشاوره جامع کسب و کار. مطمئنا بین یک مرکز رشد و شتابدهنده نقاط مشترکی وجود دارد اما تفاوت در مرحله ای است که استارت آپ ها را پذیرش میکنند. مراکز رشد ابزاری هستند برای مرحله تولد تا شکل گیری ابتدایی (نوپا) از یک استارت آپ در حالی که شتابدهنده ها کارآفرینان را راهنمایی میکنند تا از مرحله نوجوانی و نوپایی به بزرگسالی برسند.

خیلی شبیه به مراکز رشد مراکز شتابدهی در دهه گذشته رشد چشمگیری داشته است. شتاب دهنده های برتر را انتخاب کنید . شتاب دهنده های برتر اعضای خود را سریعا بزرگ میکنند ، سودآور میکنند و شما را به صنعت متصل میکنند. ماموریت و وظیفه اصلی شتابدهنده ها اتصال و ارتباط با منتورها ، راهنمایی و توان افزایی ، منابع و تامین سرمایه استارت آپ ها میباشد. از آنجایی که اعضای شتابدهنده یک محصول اولیه دارند (MVP) توان آنها غالبا بر روی عملیات و استراتژی ، مدیریت مربیگری و برند سازی تمرکز می یابد.

 

آیا یک شتابدهنده برای استارت آپ من مناسب است؟

شتابدهنده به طور کلی بگونه ای طراحی شده اند که گزینه ای کوتاه مدت برای استارت آپ های مبتدی باشند با شرایط عضویتی بین سه تا شش ماه.

تاکید میکنیم مرحله استارت آپ شما یک عامل مهم در تصمیم گیری شما برای انتخاب در این فضا میباشد. حتی برخی معتقدند پیوستن استارت آپ ها به شتاب دهنده ها در مرحله ای اشتباه میتواند حطرناک باشد.

یافتن کمک بنیانگذاران و اعضای کلیدی تیم ممکن است مدتی طول بکشد اما وظیفه شتاب دهنده ها این نیست اگر میتوانید به یک شتاب دهنده با کارایی و کیفیت بالا و منتاسب با اهداف خود بپیوندید شما میخواهید از دسترسی محدود خود به منابع انها استفاده کنید بجای اینکه تلاش کنید تا منابع خود را صرف استخدام اولین توسعه دهنده خود کنید. یه سرمایه گذار خطر پذیر با تجربه توصیه میکند "با احتیاط به شتابدهنده ها نزدیک شوید"

 

فضاهای کار مشترک:

فضاهای کاری مشترک میتوانند ابعاد و اشکال مختلفی داشته باشند،تخمین زده میشود به تنهایی در آمریکا بیش از 10000 واحد . جمله خوبی است اگر بگوییم "به جای انزوا در کنار دیگران کار کنید" ، درون این فضای کار اشتراکی فضای کاری مقرون بصرفه تر ، کنار جامعه ای از کارآفرینان همفکر، فرصت های یادگیری از کارشناسان صنعت ،فرصت توسعه مشارکت های کسب و کار و دسترسی به بسیاری از همان مزایایی که شتاب دهنده ها ارائه میکنند استفاده کنید.

 

مرکز نوآوری باز و انتقال فناوری وستا

 

 

 

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها