شرکت های لنگر به عنوان نهادهایی شناخته می شوند که از نظر ساختاری به ثبات اولیه در مرحله تولید رسیده اند و در تلاش برای دستیابی به توسعه پایدار هستند. این شرکت ها معمولاً محصولاتی را ارائه می دهند که موفق به عبور از مرحله تست اولیه ورود به بازار (Minimum Viable Product یا MVP) شده اند و اکنون در مرحله تجاری سازی قرار دارند. در این مرحله، شرکت های لنگر دارای بازار هدفمند و مشتریان مشخصی هستند که نیازها و خواسته های آن ها به خوبی شناسایی و تحلیل شده است. با تمرکز بر نیازهای واقعی مشتریان و ایجاد مدل های کسب وکار پایدار، این شرکت ها توانایی دارند که در بازارهای هدف خود رشد کنند و به نوآوری بپردازند.