ربات کشاورزی بدون سرنشین

ربات کشاورزی بدون سرنشین

شرکت کشاورزی رباتیک پلاس که در نیوزلند مستقر است، یک وسیله نقلیه چند منظوره برای کشاورزی راه اندازی کرده است که می تواند با ساده سازی امورات و به حداقل رساندن اثر منفی کمبود نیروی کار صنعت کشاورزی را متحول کند.
این ربات که توسط نیروی انسانی کنترل می شود، می تواند با استفاده ترکیبی از سیستم های بصری و سایر فناوری ها بر گیاهان نظارت کند که باعث عملکرد بهینه ربات می شود. برای انواع کارها از جمله سمپاشی، کنترل علف های هرز، مالچ پاشی، چمن زنی و تجزیه و تحلیل محصول مناسب است.

ساندرز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت Robotics Plus که تیم او برای مهندسی و ساخت این ربات همکاری کرده است گفته است: دستگاه جدید اکنون می تواند علاوه بر گلخانه ها در محیط های مختلف کار کند . ما یک پلتفرم کشاورزی انعطاف پذیر دارای قدرت سازگاری با انواع محصولات و ابزارها، برای کاربردهای مختلف ایجاد کرده ایم که دستیابی به اتوماسیون در تمام طول سال را فراهم می کند.برای شکوفایی در دنیایی که هر روز درحال تغییر است و ایجاد آینده ای پایدار و رقابتی در بخش کشاورزی و محصولات درختان خاص ، تولیدکنندگان و باغداران به اتوماسیونی نیاز دارند که مشکلات دنیای واقعی را حل کند و اتکا به ماشین آلاتی که پر هزینه هستند و دستیابی به آن ها سخت است را کم کند .

خودروی چند منظوره ما جایگزین تراکتور و سایر ابزارها می شود و حتی می تواند به سادگی جایگزین نیروی انسانی شود .یکی از ویژگی های این فناوری، پاشش هوشمند است که در آن، سیستم به طور هوشمند مقدار جریان را تنظیم می کند تا خروجی یکنواخت و کارآمد را تضمین کند.همچنین ، این دستگاه دارای قابلیتی است که باعث می شود زمین به میزان بیشتری تحت آبیاری یا پاشش سم قرار گیرد. این ربات را می توان در انواع مختلف کشت استفاده کرد.
دکتر آلیستر اسکارف، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری Robotics Plus، گفت که موتور برقی قابل شارژ این خودرو، عملکرد چشمگیری ارائه می دهد. موتورهای محرک الکتریکی گشتاور که در این دستگاه به کاربرده شده ، نیرو و کنترل بیشتری را در اختیار دستگاه قرار می دهد و به دلیل الکتریکی بودن ، مصرف سوخت آن به حداقل می رسد. این ربات وزن کمی دارد و همین ویژگی از فشرده شدن خاک و در نتیجه فرسایش آن جلوگیری می کند . در نهایت، خودرو به گونه ای طراحی شده است که ماژولار باشد. به این معنی که حتی اگر یکی از قطعات آن از کار بیفتد، ربات به کار خود ادامه می دهد. ربات کشاورزی بدون سرنشین ، فاقد مایعات هیدرولیک ، گیربکس یا دیفرانسیل است که باعث می شود اپراتورها ماشین آلات خود را در صورت خرابی قطعات با تعویض ماژول ها (در صورت نیاز) به راحتی روشن نگه دارند.

ترجمه توسط گروه وستا

در حال پاسخ به: [انصراف]
تعداد حروف باقی مانده: 500
Captcha  
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ | اخبار وستا | مجتبی سیدی | بازدید: 148 | 1715598026